کولر گازی جنرال گلد اینورتر چگونه کار می‌کند؟

کولر گازی جنرال گلد اینورتر به دلیل وجود کمپرسور وسیله‌ای پر مصرف اما کاربردی به حساب می‌آید. با اختراع تکنولوژی اینورتر و کولر گازی کانورتر دیگر جای نگرانی برای پرداخت قبض برق های هنگفت نیست. کولر گازی اینورتر و کانورتر جنرال گلد این نگرانی را برایمان حل کرده اند. کمپرسور کولر گازی های اینورتر از نوع BLDC بوده و با ولتاژ DC Plus قابل راه‌اندازی هستند که این کار تنها با وجود برد (IPM) امکان پذیر می باشد. این برد الکترونیکی که در داخل یونیت خارجی نصب شده است بسیار هوشمند و پیچیده است و می تواند دور کمپرسور را نسبت به دمای درخواستی کاربر، کنترل نماید و به همان میزان سرما یا گرما ایجاد نماید.

کارکرد دور کمپرسور به آیتم‌هایی نظیر دمای محیط بیرونی، داخلی، میزان فشار گاز، متراژ لوله کشی، سایز درست لوله ها و فضای مورد نظر برای پوشش‌دهی سرما یا گرما بستگی دارد. پس برای جلوگیری از آسیب کمپرسور و کاهش مصرف برق دستگاه، انتخاب ظرفیت مناسب برای محیطتان از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مشاوره رایگان قبل از خرید کولر گازی می‌توانید با نمایندگی مرکزی جنرال گلد در تهران با شماره تلفن 02133555836 تماس حاصل کرده تا مدیران فروش بهترین پیشنهاد را به شما ارائه نمایند.

مزایا و معایب کولر گازی جنرال گلد اینورتر

به مهمترین مزیت کولر گازی اینورتر جنرال گلد می‌توان به کنترل نمودن مصرف برق نیز اشاره نمود. این ویژگی موجب شده تا کاربران بسیاری به خرید کولر گازی دیواری اینورتر جنرال گلد ترغیب بشوند. کولر گازی اینورتر جنرال گلد علاوه بر وجود کیت اینورتر ،دارای کیت آمپر کنترل می باشد که این قطعه تنها در کولر گازی‌های LG دو آل اینورتر موجود بود که کمپانی جنرال گلد از سال 2023 این وسیله کاربردی را در دستگاه‌های خود اضافه کرده است.

کولر گازی جنرال گلد اینورتر

از معایب این دستگاه می‌توان به قیمت بالا نسبت به کولرهای معمولی موقع خرید اشاره نمود، از دیگر معایب کولر گازی‌های اینورتر نیز می‌توان به هزینه‌های تعمیر نگهداری بالای آن اشاره نمود. کولر گازی‌های اینورتر به دلیل وجود زیاد سنسورهای NTC و PTC در سیستم، در صورت بروز مشکل موجب می‌شود تا تعمیر کار زمان زیادی را صرف ‌پیدا کردن مشکل کرده و همچنین کاربر مجبور به پرداخت هزینه‌های هنگفت برای تعمیر کولر گازی های اینورتر می‌شود.

کولر گازی‌های نسل جدید کانورتردار این مشکل را رفع نموده‌اند و با وجود مصرف برق پایین و داشتن گرید انرژی A ، این عیوب رو برطرف نموده‌اند و دارای قابلیت عیب یاب هوشمند کولر گازی هستند که در صورت بروز مشکل در هر نقطه از سیستم، کد و خطاهای مشخص که هرکدام نشانگر عیب هستند بر روی یونیت داخلی نمایش داده می‌شود که این کار موجب شده تا هزینه و زمان برطرف نمودن مشکل به حداقل برسد.

آمپر کنترل در کولر گازی جنرال گلد اینورتر

با آمپر کنترل Contorol AMP کاربر می‌تواند مصرف برق داکت اسپلیت را کنترل نماید به این صورت که با فعال‌سازی آمپر کنترل توسط کاربر که بر روی ریموت کنترل دستگاه قرار دارد، ۳حالت ایجاد می‌شود که دستگاه با فرکانس‌های مختلف شروع به کار می‌کند. به این صورت که با هر بار سوئيچ کردن، روتور ۶٠ درجه به گردش در می‌آید. با ۶ بار سوئيچ کردن روتور يک دور گردش می‌کند.

کولر گازی جنرال گلد اینورتر

مثلاً اگر کمپرسور بخواهد با فرکانس 10HZ کار کند، روتور در يک ثانيه ١٠ دور می‌چرخد (۶٠ بار سوئيچ) و اگر بخواهد با فرکانس، 100Hz کار کند، روتور در يک ثانيه ١٠٠ دور می‌چرخد (۶٠٠ بار سوئيچ) می‌کند. اینکار موجب شده تا مصرف برق به صورت چشم‌گیری کاهش یابد و از کشیدن آمپرهای اضافی جلوگیری شود.

گاز کولر گازی جنرال گلد اینورتر

گاز کولر گازی وظیفه ایجاد سرما یا گرمای محیط را بر عهده دارد. پس اگر کولر گازی شما دچار کاهش سرما یا عدم سرمادهی شد، می‌توان گفت گاز دستگاه کم شده یا دچار نشتی و تخلیه گاز شده است. گاز کولر گازی جنرال گلد اینورتردار از نوع R410a بوده که این گاز علاوه بر سازگاری با محیط، موجب شده به دلیل نقطه جوش پایین‌تر سرمای بیشتری نسبت به نسل قدیمی خود ایجاد نماید.

کولر گازی جنرال گلد اینورتر

از دیگر مزیت این گاز وجود روغن مصنوعی در ساختار این گاز بوده که این امر عمر کمپرسور کولر گازی شما را افزایش می‌دهد. کمپرسور کولر گازی اینورتر جنرال گلد روتاری بوده و ساخت شرکت سانیو (sanyo) ژاپن است. شرکت کمپرسورسازی سانیو، شرکتی سه گانه است که سهام آن‌ را سه شرکت خوشنام گروه دالیان بینگشان، شرکت سوژیتسو ژاپن و سانیو برقی خریداری کرده‌اند. گواهی این شرکت در سال ۱۹۹۴ کسب و فعالیت آن‌ها از همان سال آغاز شد. به ویژگی‌های کمپرسور سانیو می‌توان به موار زیر اشاره نمود:

•لرزش پایین

•مصرف برق کم

•راندمان بالا

•عدم ایجاد گرما برای برد اینورتر

•عمر مفید بالا

کولر گازی‌ اینورتر به دلیل حساسیت‌های بالا و احتمال آسیب در برابر آیتم‌هایی نظیر گرما و نوسان برق، اصلا به صرفه نیستند و ارزش خرید ندارند که بهترین جایگزین برای خرید کولر گازی کم مصرف می‌توان به کولر گازی های کانورتر دار نیز اشاره نمود که عیب و نقص کولر گازی های اینورتر برطرف شده و دارای گرید و رتبه انرژی A هستند.