تفاوت کولر گازی T1 با T3: چه مناطقی را شامل می‌شوند؟

اگر در مورد تفاوت کولر گازی T1 با T3 کنجکاو هستید در ادامه با ما همراه شوید. کولرگازی ها از لحاظ کلاس آب و هوایی به سه دسته‌ی T1  (مرطوب و معتدل) T2(کوهستانی) T3(حاره ای و گرمسیر) تقسیم می شوند که هر کدام قابلیت کارکرد در دماهای مختلف آب و هوایی را دارند.

کولر گازی T1 چیست؟

کولرگازی‌ دارای کلاس آب و هوایی T1 برای مناطقی مناسب می باشند که محدوده دمایی این مناطق بین 7- درجه الی 55 درجه سانتیگراد تغییر می‌کند. کمپرسور این دستگاه ها به اصطلاح موتور سبک می باشند. کولر گازی T1 یا موتور سبک دستگاهی است که مناسب پوشش دهی سرما برای شهر های تهران ، اصفهان ، مازندران و مناطق شمالی کشور مناسب می باشد.

 کولر گازی T3 چیست؟

کولر گازی T2 چیست؟

کولر گازی دارای کلاس آب و هوایی T2 برای مناطقی مناسب می باشند که محدوده دمایی این مناطق بین ۱- درجه الی 35 درجه سانتیگراد تغییر می کند. کولر گازی T2 مناسب سرما دهی برای شهرهای تبریز و اردبیل است.

کولرگازی T3 چیست؟

کولر گازی دارای کلاس آب و هوایی T3 مناسب مناطقی می باشند که محدوده دمایی این مناطق بین 15- درجه الی 70 درجه سانتیگراد تغییر می‌کند. پس می‌توان گفت تفاوت کولر گازی t1 با t3 در پوشش دهی سرما یا گرما در منطقه آب و هوایی مختلف می باشد. مناطقی که دارای کلاس آب و هوایی T1 و در مرکز ایران و نقاط شمالی کشور می‌باشند. مناطقی که دارای کلاس آب و هوایی T3 هستند اغلب در جنوب و جنوب شرقی ایران و نزدیکی خط استوا قرار دارند، مانند اهواز، بندر عباس ،زاهدان ،کیش، قشم، یزد و … .

بهترین مدل از کولر گازی های t3 می توان به 30 هزار جنرال گلد ویتالی موتور سنگین نیز اشاره نمود.

تفاوت کمپرسور روتاری T1 با T3

تفاوت کمپرسور روتاری T1 با T3

کمپرسور قلب تپنده هر نوع تهویه مطبوع خانگی و صنعتی به حساب می آید. آیا تا به حال از خودتان پرسیده اید چرا اولین سوال فروشنده و کارشناسان فروش کولر گازی در مورد شهر محل زندگی شماست؟ فاکتور های بسیاری برای خرید کولر گازی خوب و با دوام وجود دارند. از اصلی ترین نکات و فاکتور های خرید کولر گازی، کلاس آب و هوایی دستگاه می‌باشد که بایستی اطلاعات جامعی از کلاس آب و هوایی کولر گازی ها موقع خرید کولر گازی در دست داشته باشیم. کمپرسورهای روتاری یا دورانی به کمپرسور هایی گفته می‌شود که دارای مکانیزم جاب جایی مثبت و از نوع چرخی می باشد. این کمپرسور ها جایگزین مناسبی به جای کمپرسور های پیستونی هستند.

کمپرسور های روتاری از نوع موتور سبک و موتور سنگین می باشند که در نوع موتور سبک تا دمای محیطی ۵۵ درجه سانتیگراد تحمل دما داشته و  قابلیت کارکرد در این دما را دارند و پس از عبور کردن دما از این محدوده دمایی کمپرسور اورلد(overload) می کند که موجب جلوگیری از ادامه فعالیت کمپرسور می‌شود تا آسیبی به قطعات مکانیکی کمپرسور وارد نشود. کمپرسور روتاری T3 موجب شده تا در محدوده دمایی بالاتری قابلیت کارکرد داشته و کمپرسور از گرمای شدید اورلد نکند که این مدل از کمپرسور ها قیمت های بالاتری نیز نسبت به کمپرسور های T1 دارند.

تفاوت کولر گازی T1 با T3

اگر از کولرگازی های T3 در مناطق T1 استفاده شود چه اتفاقی پیش می‌آید؟

کولر گازی هایی که با کلاس آب و هوایی T3 تولید می شوند دارای ویژگی هایی هستند که هم در مناطق سرد و معتدل قابل استفاده هستند و هم در مناطق گرمسیری کشور. نکته ای که حائز اهمیت است، این است که کولرگازی های T3 در مناطق سرد و معتدل موجب می شود تا طرفیت دستگاه یک پله به بالا ارتقا بیابد و توانایی خنک سازی فضای بزرگتری را پیدا کند. برای مثال اگر دستگاه 30 هزار با کلاس آب و هوایی T1 قابلیت پوشش دهی دما تا 100 متر مربع را داشته باشد، دستگاه 30 هزار با کلاس آب و هوایی T3 قابلیت سرما دهی تا 130 متر مربع را داشته و به راحتی این فضا را خنک می کند. به عبارتی دستگاه 30 هزار T3 در تهران قابلیت تبدیل شدن به 36000BTU را دارد.

کلام آخر

کولر گازی همانند برخی دیگر از لوازم خانگی نیاز به اطلاعات جامع و دقیق دارد. قبل از خرید کولر گازی می توانید به صورت رایگان با مشاوران فروش جنرال گلد ارتباط گرفته تا بهترین انتخاب را به شما عزیزان پیشنهاد دهند. جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره تلفن 02133555836 تماس حاصل فرمایید.