مقایسه کولر گازی هایسنس با جنرال گلد

کولر گازی هایسنس در مقایسه با جنرال گلد شامل مواردی می‌شود که در ادامه به تفصیل به آن می‌پردازیم. کمپانی جنرال گلد ساخت کشور چین و تحت لیسانس کشور تایلند است که از سال 1990 فقط در زمینه محصولات تهویه مطبوع فعالیت خود را آغاز کرده است. کولر گازی جنرال گلد در سه مدل کولر گازی دیواری، داکت اسپلیت، کولر گازی ایستاده موجود هستند که کمپرسور مدل های دیواری و داکت اسپلیت از نوع GMCC توشیبا و سانیو چین است و کمپرسور کولر گازی ایستاده این برند از نوع پاناسونیک است.

شرکت وارد کننده و ضمانت اصلی کولر گازی جنرال گلد شرکت نیرو تهویه(تهویه بوران فارس) است. این برند به دلیل قیمت و کیفیت مناسبی که دارد در ایران طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است و به دلیل داشتن استانداردهای CE اروپا، این برند نیز در اروپا عرضه می‌شود.

کولر گازی هایسنس

کمپانی هایسنس شرکتی دولتی صنایع الکترونیکی چینی چند ملیتی است که از سال 1969 راه اندازی شده و در زمینه های مختلف لوازم خانگی فعالیت داشته‌ است که این موضوع موجب شده تا تمرکز این شرکت بر روی لوازم تهویه مطبوع خانگی برداشته شود و موجب کاهش کیفیت در ساخت لوازم تهویه مطبوع این برند گردد. هایسنس Hissens همانند جنرال گلد در انواع مختلف دیواری، داکت اسپلیت، ایستاده، وی آر اف تولید و توزیع می‌شوند. واردات کولر گازی هایسنس توسط شرکت زرین نمای کاسپین صورت می‌گیرد. این شرکت از سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرده و تنها برند هایسنس را وارد و گارانتی می‌نماید.

ویژگی‌های کولر گازی هایسنس

کولر گازی‌های هایسنس که جدیدا با اسم Gplus به بازار عرضه می‌شوند دارای کیفیت بدنه پایین بوده اما از لحاظ فنی با تمامی کولرهای مطرح بازار مانند جنرال گلد، گری، الجی، کریر، ایوولی و زانتی برابری می‌کند. هایسنس همانند کولر گازی جنرال گلد دارای مدل های اینورتردار نیز است. از ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه می‌توان به داشتن قابلیت اتو ریستارت نیز اشاره نمود.

هایسنس دارای پنل سفید صدفی بوده که موجب شده نسبت به نسل های قدیمی دیگر زرد و شکننده نشود. LED مخفی این دستگاه موجب شده تا ظاهری شیک در عین حال کاربردی را به مخاطب نشان دهد. ریموت کنترل این محصول دارای سنسور ترموستات بوده و به صورت هوشمند دمای محیط اطراف کاربر را از طریق سنسورهای موجود که بر روی ریموت کنترل تعبیه شده است، به پنل به صورت سیگنالی برساند. در حال حاضر بهترین مدل هایسنس مدل HRH است که در ظرفیت‌های 24000 ،18000، 12000 و 30000 موجود هستند. این مدل از نظر کیفیت ساخت مناسب بوده و از نظر قیمت، مقرون به صرفه‌تر از برندهای دیگر به حساب می‌آید.

ویژگی کولر گازی جنرال گلد

به دلیل عرضه کولر گازی های جنرال گلد در اروپا و دریافت sertificate CE اروپا موجب شده تا کمپانی جنرال گلد مجبور به استفاده بهترین متریال در ساخت کولر گازی‌های خود کند. ویژگی های استفاده شده در کولر گازی های جنرال گلد شامل سیستم اتو ریستارت، فست کولینگ، turbo ،Sleep، عیب یاب هوشمند، استابلایزر(کنترل کننده نوسان برق) و حالت گرمایش و سرمایش نیز است. این تنظیمات توسط ریموت کنترل هوشمندی که دارد قابل تنظیم و تغییر است.

کولر گازی‌های جنرال گلد داری دو مدل موتور سبک T1 و موتور سنگین T3 است که بنا بر شرایط آب و هوایی محیط سکونت خود می‌توانید بهترین مدل را انتخاب نمایید. این برند از لحاظ رده بندی به دلیل داشتن قیمت مناسب و کیفیت خوب در ساخت دستگاه‌ها جز ۵ برند برتر دنیا قرار گرفته است. General Gold به دلیل داشتن لوازم نصب اعم از لوله مسی عایق بندی شده رایگان و کابل ارتباطی رایگان موجب شده تا هزینه های نصب دستگاه تا ۵۰ درصد نسبت به برندهای دیگر به الخصوص هایسنس کاهش یابد. در حال حاضر جدیدترین مدل کولر گازی جنرال گلد مدل تیتانیوم اینورتردار TITANIUM است که در ظرفیت های 12000 , 18000 , 24000 موجود هستند که از سال 2023 با طراحی و دیزاین جدید وارد بازار ایران شده است.

مقایسه قیمت خرید کولر گازی هایسنس با جنرال گلد

قیمت جز مؤلفه‌های مهم در هنگام خرید کولر گازی به حساب می‌آید که در این مقاله قصد داریم قیمت دو مدل کولر گازی جنرال گلد و هایسنس را مقایسه نماییم. کمپانی جنرال گلد به دلیل کاهش هزینه‌های نصب در داخل کولرهای خود از لوله مسی فنردار عایق بندی شده رایگان قرار داده است و متراژ این لوله‌ها نسبت به میزان ظرفیت دستگاه اندازه‌گیری شده است که موجب شده تا مصرف کننده هزینه کمتری را از بابت خرید و نصب دستگاه مصرف نماید که این موضوع یک ویژگی مهم برای انتخاب کولرگازی جنرال گلد نسبت به هایسنس است.

نکته دیگری که می‌توان به آن اشاره نمود خدمات پس از فروش شرکت نیروتهویه است که در آخرین مقایسه شرکت‌ها که در سال ۱۴۰۳ انجام شد، شرکت نیرو تهویه جز 3 شرکت برتر از لحاظ ارائه خدمات و لوازم در ایران لقب گرفت و دارای گواهینامه ایزو ISO به همراه پروانه کسب است.

مقایسه مصرف برق کولر گازی هایسنس با جنرال گلد

مصرف برق دستگاه کولر گازی جز فاکتورهایی است که می‌تواند موقع خرید کولر گازی به عنوان گزینه خرید به حساب بیاید. کولر گازی های جنرال گلد به دلیل داشتن تکنولوژی اینورتر و کانورتر موجب شده تا 50 درصد هزینه مصرف برق کاهش یابد. علاوه بر این وجود کمپرسور روتاری با گاز R410a موجب شده تا نسبت به نسل های قدیمی خود دیگر با هزینه های گزاف مصرف برق روبرو نشویم. کولر گازی هایسنس با دو مدل اینورتر و معمولی در بازار موجود است که تنها مدل های اینورتر این برند دارای مصرف برق کم است.

مصرف برق کولر گازی جنرال گلد اینورتر در ظرفیت 24000 معا‌دل 9.9A بوده و مصرف برق کولر گازی اینورتر هایسنس در همین ظرفیت 10.2A است که نزدیک به 0.3A کولر گازی جنرال گلد کمتر از کولر گازی هایسنس بوده است.

کولر گازی هایسنس

مقایسه گارانتی و خدمات پس از فروش کولر گازی هایسنس با جنرال گلد

ضمانت نامه اصلی کولر گازی جنرال گلد شرکت نیرو تهویه است. ضمانت‌نامه اصلی کولر گازی هایسنس شرکت زرین نمای کاسپین است. خدمات و پشتیبانی این دو شرکت در یک سطح و خدماتی که برای محصولات خود در نظر گرفته‌اند به یک نحو می‌باشند پس در نتیجه می‌توان گفت خدمات و پشتیبانی این دو برند تفاوت چندانی با هم ندارند.

مقایسه طراحی بدنه و شکل ظاهری کولر گازی هایسنس با جنرال گلد

کمپانی جنرال گلد در طراحی و دیزاین محصولات خود از کولر گازی‌های اُجنرال الهام گرفته است. تکنولوژی و دیزاین کولرگازی‌های جنرال گلد تایلندی است. طراحی و دیزاین دو برند ساده و شیک در نظر گرفته شده است. پنل دستگاه‌ها یک دست سفید رنگ و کندانسور دستگاه‌ها به دلیل قرارگیری در محیط بیرون منزل یا اداره، مقاوم و بادوام طراحی شده است که در برابر باران و برف‌های شدید استقامت خوبی داشته باشند. هر دو دارای IPX4 هستند که این یعنی مقاوم در برابر آب بوده و ضد زنگ و خوردگی شده است.

رادیات کندانسور جنرال گلد گلدن فین بوده و مسی شده است اما هایسنس در ساخت و طراحی این قسمت ضعیف عمل کرده و برای کاهش قیمت تمام شده محصولات خود از رادیات آلومینیومی استفاده کرده است.

سخن پایانی

در این مقاله به نقد و بررسی دو برند کولرگازی جنرال گلد و هایسنس پرداختیم که به طور مفصل هرکدام را مورد نقد و بررسی قرار دادیم تا مشتریان عزیز بتواند موقع خرید کولر گازی بهترین انتخاب را داشته باشند. برای مشاوره بیشتر می توانید با شماره تلفن 02133555836 تماس حاصل کرده تا مشاوران فروش به صورت رایگان به شما بهترین پیشنهاد را ارائه بدهند.