علت بوی بد کولر گازی

نمایندگی جنرال گلد در این مقاله به علت‌های اصلی ایجاد بوی بد بعد از روشن کردن و خرید کولر گازی اشاره می‌کند.

تخلیه نشدن آب کولر گازی

کولر گازی دیواری با جذب هوای گرم محیط و تبدیل آن به هوای سرد کار می کند. در این فرآیند، به دلیل میعان، مقداری آب تولید می شود که باید از طریق لوله تخلیه یا لوله درین به بیرون منتقل شود.

کثیف شدن پنل ها

 گاهی اوقات، ممکن است آب و رطوبت به درستی از سیستم داکت اسپلیت خارج نشوند، چه به دلیل بسته بودن سینی تخلیه آب کولر و یا نصب نادرست لوله درین. در این حالت، آب باقی مانده در پنل کولر می تواند آلودگی ها را جمع کند و به لجن تبدیل شود. این آب کثیف و بدبو می تواند به طور مداوم وارد سیستم گردش کولر گازی شود و بوی نامطبوعی از کولر منتشر کند. برای جلوگیری از این مشکل، تمیز کردن سینی زیر کولر گازی، باز کردن مسیر تخلیه آب از کولر و نصب درست لوله از اهمیت بالایی برخوردار است.

داغ شدن موتور کولر گازی

 وقتی کولر گازی تحت فشار قرار می‌گیرد، موتور آن ممکن است بیش از حد گرم شود. این گرمای بیش از حد می‌تواند باعث ذوب شدن قطعات پلاستیکی و الکترونیکی شود و در نتیجه، بوی پلاستیک سوخته از کولر منتشر شود. 

علت بوی سوختگی از کولر گازی

آیا برای شما پیش آمده زمانی که کولر گازی شما روشن است و شما ناگهان بوی سوختگی متوجه می شوید، در این مواقع باید فوراً کولر را خاموش کنید. زیرا شما علت بوی سوختگی از کولر گازی را نمی دانید. باید این موضوع را با یک کارشناس مرتبط مطرح کنید. بوی سوختگی که از درون کولر منتشر می شود می تواند ناشی از مواردی مانند ذوب شدن قطعات پلاستیکی، مشکلات در سیم کشی، گرمای بیش از حد موتور و موارد مشابه باشد.

بوی بد کولر گازی

نحوه از بین بردن بوی بد کولر گازی

اگر به دنبال راه و نحوه از بین بردن بوی بد کولر گازی خود هستید، اقدامات زیر می تواند از انتشار بوی بد و زیاد تر شدن آلودگی در داخل سیستم کولر گازی جلوگیری کند.

پاکسازی فیلتر های هوا

برای اطمینان از خروج هوای خنک و تازه از کولر گازی باید به نظافت فیلتر های هوا توجه کنید. فیلتر های کولر گازی وظیفه فیلتر کردن هوا را دارند و از ورود آلودگی ‌ها جلوگیری می‌ کنند. وقتی فیلتر های کولر کثیف یا خراب می‌ شوند، بوی بدی از آلودگی و کثافت به محیط منتقل می ‌شود. برای جلوگیری از این موضوع، باید فیلتر ها را به طور منظم تمیز کنید و فیلتر های قدیمی را با فیلتر های جدید عوض کنید تا کیفیت هوای خروجی از کولر بهبود یابد.

 

باز کردن مسیر تخلیه آب کولر گازی

برای جلوگیری از تشکیل لجن و گِل در داخل کولر گازی باید مسیر تخلیه آب و لوله درین را باز کنید تا آب اضافی از کولر خارج شود. همچنین با استفاده از مواد نانو و شوینده‌ های مخصوص، تمام لوله ‌ها و خروجی آب را تمیز نگه دارید تا تمام آلودگی ‌ها شسته شوند.

 

خالی کردن سینی زیر کولر

باقی ماندن آب در سینی زیر کولر، شرایط را برای رشد قارچ‌ ها و بو گرفتن آب فراهم می‌ کند. بنابراین شما باید به طور منظم، کار خالی کردن و شستشوی سینی زیر کولر را انجام دهید تا آلودگی ‌ها انباشته نشوند و آب بوی بدی نگیرد.

بوی بد کولر گازی

برای حذف بوی نامطبوع

پاکسازی اپراتور دستگاه یک روش عالی است. در زمان نصب و راه‌اندازی کولر گازی، تمام پنل ‌های داخلی و خارجی دستگاه شسته می ‌شوند تا هرگونه آلودگی و قارچ از سیستم کولر حذف شود.

پس از شستشوی کویل ‌های اپراتور، دیگر نگران بوی بد فاضلاب یا بوی ماهی فاسد نخواهید بود و می ‌توانید از هوای خنک و تازه کولر گازی لذت ببرید.

شما می توانید با خواندن این مقاله بفهمید چگونه از پخش بوی بد در کولر گازی جلوگیری کنید و این مشکل را به سرعت حل کنید. در این مقاله ما در مورد بوی بد کولر گازی صحبت کردیم و علت های اصلی ایجاد بوی بد و راه های از بین بردن آن در کولر گازی را توضیح دادیم.