راهنمای خرید کولر گازی دست دوم

خرید کولر گازی دست دوم یکی از آپشن‌هایی است که در زمان خرید کولرهای گازی پیش روی شما قرار دارد و اگر شما به برخی از موارد توجه داشته باشید، می‌توانید بهترین کولر گازی دست دوم را خریداری کنید. نمایندگی جنرال گلد؛ کالای دست دوم به کالایی گفته می‌شود که قبلا توسط شخص دیگری استفاده شده است و اکنون قصد فروش آن را دارد.

خرید کولر گازی دست دوم

بنابراین، افراد باید مشخصات اجزای داخلی از جمله موتور آن را مورد بررسی قرار دهند و اطمینان حاصل کنند که همه چیز به خوبی کار می‌کند و مشکل خاصی در ساختار آن وجود ندارد. بهتر است قبل از خرید کولر گازی دست دوم در هر مدلی از داکت اسپلیت تا کولر گازی دیواری و کولر گازی پرتابل، یک کارشناس یا شخصی که با ساختار کولرهای گازی آشنایی دارد، آن را مورد بررسی قرار دهد.

خرید کولر گازی دست دوم

 تفاوت قیمت کولر گازی دست دوم و نو

یکی از مهمترین مواردی که در خرید کولر گازی دست دوم مد نظر قرار می‌گیرد، قیمت کولر است. بی‌شک، زمانی که شما در حال خرید کولری هستید که دست دوم است و قبلا توسط شخص دیگری مورد استفاده قرار گرفته است، باید هزینه کمتری را برای آن پرداخت کنید. اما قیمت در این مسیر عامل تعیین‌کننده‌ای است. گاهی شما متوجه می‌شوید که قیمت کولر دست دوم بسیار پایین‌تر از قیمت کولر اورجینال است.

معمولا این امر نشان می‌دهد که کارآیی آن کولر بسیار کم است. هر چقدر قیمت کولر دست دوم بالاتر باشد و به قیمت کولر اورجینال نزدیک‌تر باشد، معمولا نشان‌دهنده این است که بخش‌های مختلف آن هنوز به خوبی کار می‌کنند. البته باید بدانید این یک قانون ثابت و کلی نیست. 

تفاوت کیفیت کولر گازی دست دوم و نو

یکی دیگر از مواردی که در خرید کولر گازی دست دوم مد باید به آن توجه کنید، کیفیت کولر است. شما باید مطمئن شوید موتور کولر، که اصلی‌ترین قسمت آن است، سالم است و به درستی کار می‌کند. همچنین، باید بخش‌های دیگر کولر از جمله فیلتراسیون، ریموت کنترل و موارد دیگر را بررسی کنید. به صورت کلی، باید بدانید که کیفیت کولرهای دست دوم پایین‌تر از کولرهای گازی دست اول است و معمولا طول عمر کمتری دارند.

اما کسانی که بودجه بسیار محدودی دارند و می‌خواهند به ایجاد یک هوای مطبوع در محیط خود کمک کنند، خرید کولر گازی دست دوم می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

خرید کولر گازی دست دوم

راهنمای خرید کولر گازی دست دوم

برای اینکه بتوانید بهترین کولر گازی دست دوم را خریداری کنید و از خرید خود رضایت زیادی داشته باشید، توجه به برخی از نکات ضروری است و شما باید آنها را مد نظر قرار دهید. خرید کولرهای گازی دست دوم هرگز به معنای خرید کولرهای بی‌کیفیت نیست. بلکه شما با خرید کولرهای دست دوم می‌توانید محصولاتی را خریداری کنید که می‌توانند فضای شما را دگرگون سازند و به ایجاد یک محیط مطبوع و لذت‌بخش کمک نمایند.

تست کولر 

اولین کاری که در زمان خرید کولر گازی دست دوم باید انجام دهید، تست کولر است. توصیه می‌شود که قبل از خرید کولر را روشن کنید و ببینید که عملکرد کولر به چه صورتی است و آیا می‌تواند فضای اتاق را خنک کند یا خیر. اگر متوجه شدید که کولر به خوبی کار نمی‌کند یا قدرت پرتاب باد کولر مناسب نیست، خرید آن گزینه خوبی نخواهد بود و نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

آیا گاز مبرد کولر خوب کار می‌کند؟

گاز مبرد کولر گازی است که بر سیستم سرمایشی یا گرمایشی آن اثر می‌گذارد و سبب می‌شود که شما بتوانید در زمان کوتاه هوای محیط را تغییر دهید. این گاز باید دوستدار محیط زیست باشد و بر اساس استانداردهای روز دنیا درون کولر قرار گرفته باشد.

سرویس سالیانه کولر گازی

برخی از گازهای مبرد دارای ویژگی‌های سمی هستند و در طول مدت استفاده، می‌توانند سلامت افراد را تحت تاثیر قرار دهند. همچنین، شخصی که قصد دارد کولر گازی را به فروش برساند، باید گاز مبرد آن را تقویت کرده باشد.

آیا کولر دارای قطعات تقلبی است؟

ممکن است شما در پروسه خرید کولر گازی دست دوم با کولری مواجه شوید که صاحبش آن را تعمیر کرده است. در این صورت، شما باید اطمینان حاصل کنید که از قطعات اصل و اورجینال در کولر استفاده شده است. بهتر است کولر را باز کنید یا از خریدار بخواهید فاکتور تعویض قطعه را در اختیار شما قرار دهد.

در اینصورت، می‌توانید قطعه را بررسی کنید و زمانی که مطمئن شدید که قطعه اصل است و کیفیت بسیار بالایی دارد، کولر را بخرید. قطعات تقلبی در کولر می‌توانند عملکرد بخش‌های دیگر کولر را تحت تاثیر قرار دهند و به کارکرد آن آسیب وارد کنند.

آیا کولر تا به حال تعمیر شده است؟

یکی از مهمترین مواردی که در زمان خرید باید از فروشنده جویا شوید، تعمیر کولر است. آیا تا به حال کولر تعمیر شده است و اگر تعمیر شده است، کدام بخش آن آسیب دیده است؟! آیا بخش‌های اصلی کولر آسیب دیده‌اند یا تنها تعمیرات جزیی بر روی کولر انجام شده است؟! پاسخ به این سوالات می‌تواند اطلاعات کاملی را در مورد عملکرد کولر در اختیار شما قرار دهد و به شما کمک کند، با توجه به بودجه و نیازهای خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

آیا کولر گارانتی دارد؟ 

بهتر است بدانید بر اساس قوانین صنفی که در رابطه با خرید و فروش کولرهای گازی اعلام شده است، فروش کولر دست دوم بدون نظارت شرکت سازنده مجاز نیست و افراد باید گارانتی و آدرس خدمات پس از فروش و نمایندگی کولر را در اختیار خریدار قرار دهند. با این روش، خریداران می‌توانند به یک کولر مناسب دسترسی داشته باشند و هر زمان که مشکلی برایشان به وجود آید، مرجعی وجود دارد که پاسخگوی نیازهای آنها باشد.