طریقه سرویس سالیانه کولر گازی

صفر تا صد سرویس سالیانه کولر گازی

برای اینکه طریقه سرویس سالیانه کولر گازی را بیاموزیم لازم است که طریقه کارکرد هر کولر گازی را با توجه به نوع برند را باید بدانید. کولر گازی یک کالای لوکس برقی برای خنک نگه‌داشتن فضای مورد نظر است. همان‌طور که برای نگهداری آن دقت لازم را دارید برای سرویس و تمیزی آن نیز باید اقدام کنید تا عمر کولر گازی طولانی‌تر شود . اگر قادر به سرویس کولر گازی نیستید از افراد متخصص بخواهید این کار را برای شما انجام دهند. سرویس کولر گازی فقط به شستشو و تمیزی ختم نمی‌شود.

اعمالی که احتیاج هست که دستگاه چک شود، مواردی مانند خروج باد گرم بدون دلیل، آبریزش، خروج صدا از پنل داخلی، خطا هنگام روشن شدن، بدون دلیل خاموش شدن، گاهی اوقات عدم کار نکردن کولر گازی بخاطر ولتاژ ضعیف برق منطقه‌ای می‌باشد که باید رسیدگی شود، از دیگر اعمال، چک کردن کمپرسور است. از درست کار کردن موتور کولر باید مطمئن شوید. با سرویس کولر گازی در مصرف برق صرفه‌جویی و راندمان سیستم و عمر کولر گازی افزایش می‌یابد. در صورتی که از منابع معتبر مثل نمایندگی جنرال گلد کولرگازی تهیه کنید می‌توانید بعد از خرید کولر گازی جنرال گلد به صورت سالانه با نمایندگی تماس بگیرید و درخواست کارشناس برای سرویس کولر کنید.

 

اهمیت و آموزش شستشوی پنل داخلی 

طریقه سرویس سالیانه کولر گازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از جمله این سرویس‌ها اهمیت و آموزش شستشوی پنل داخلی است چرا که تمام قطعات کولرگازی در این پنل قرار گرفته است. شستشوی پنل داخلی برای بالا رفتن بهبود عملکرد کولر لازم است. فیلتر‌های داخلی کولر گازی به دلیل اینکه هوای گرم را به داخل مکش کرده در این بین ممکن است گرد و خاک هم وارد فیلتر‌ها شده باعث گرفتگی شود. این کار کارکرد سیستم را پایین آورده و باعث افزایش هزینه‌های برق می‌شود. لازم است قبل از شستشو پنل داخلی نکاتی را رعایت کنید. 

سرویس سالیانه کولر گازی

  • لازم است قبل از شستشو برق کولر را قطع کرده تا در حین کار از بهم خوردن اتصالات برق جلوگیری شود و نکات ایمنی را رعایت کنید تا مشکل برق‌گرفتگی بوجود نیاد.
  • مرحله بعد باز کردن قاب پنل داخلی کولر گازی است.  باز کردن قاب کولر در برندهای مختلف فرق دارد بعضی از برند‌‌ها قاب به راحتی بدون کمک هیچ ابزار خاصی باز می‌شود. در بعضی دیگر با ابزار باز می‌شود.
  • شستشوی فیلتر‌های کولر گازی دیواری که شامل دو عدد می‌باشد.با فشار آب می‌توان فیلتر را تمیز کرد. اگر کثیفی در حد بالا بود می‌توان با مایع ظرفشویی یا جوهر نمک  این کار را انجام داد.
  • تمیز کردن سنسورهای کولر گازی که اهمیت و آموزش شستشوی پنل داخلی را می‌رساند. به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا کثیف بودن سنسورها باعث ایجاد اختلال در سیستم می‌شود.
  • شستشوی کویل‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا باعث تعویض جریان هوا از داخل به خارج محیط می‌شوند توجه کنید به برد الکترونیکی پنل خیس نشود. در صورت امکان از بخارشوی استفاده کنید.
  • خشک کردن قطعات شسته شده و بعد از آن نصب و جای‌گذاری قطعات پنل کولر گازی صورت گیرد.

اهمیت و آموزش شستشوی کندانسور (پنل خارجی)

طریقه سرویس سالیانه کولر گازی هر مصرف کننده‌ای برای بهبود عملکرد کولر گازی و افزایش راندمان انرژی، کاهش مصرف برق خانگی باید به آن واقف شود. یکی از این سرویس‌ها اهمیت و آموزش شستشوی کندانسور(پنل خارجی) است.شستشوی پنل خارجی مانند پنل داخلی دارای مراحلی است.

  1. قطع جریان برق برای ایمنی و حفظ قطعات حساس پنل
  2. باز کردن درب کندانسور و شستن کندانسور 
  3. تمیز کردن و شستن فین‌ها توسط فشار آب یا در صورت امکان آب و شوینده
  4. تمیز کردن فن که باید احتیاط شود و سیم‌های متصله به فن را ابتدا قطع کنید.

در مرحله آخر بعد از اینکه تمام قسمت‌های پنل را تمیز کردید صبر کنید تا خشک شوند پس از آن قطعات را با دقت ببندید.

طریقه سرویس سالیانه کولر گازی از اهمیت زیادی برخوردار است. برای اینکه کولر گازی عمر زیادی کند هر ساله باید تمیز شستشو شود هم پنل داخلی و هم پنل خارجی، در این مقاله شما را با نحوه شستشوی کولر گازی اشنا کردیم. قبل از اقدام به تمیزکاری حتما نکات گفته‌شده رو رعایت فرمایید. تا باعث افزایش راندمان سیستم و کاهش افت فشار برق کولر گازی شود.