بهترین کولر گازی برای یزد

نمایندگی جنرال گلد در این مقاله شما را در خرید بهترین کولر گازی برای یزد راهنمایی می‌کند.

خرید کولر گازی در یزد

استان یزد، که در مرکز شهر یزد و در نزدیکی دشت‌های لوت و کویر قرار گرفته، از جمله استان‌های پر منابع معدنی کشور است. آب و هوای یزد گرم و خشک است. برای آب و هوای گرم و خشک مانند یزد، انتخاب و خرید کولر گازی مناسب چالش برانگیز است.

این استان برخوردار از منابع انرژی تجدید پذیری مانند انرژی بادی و خورشیدی است.

یزد با وسعتی که دارد، سومین استان بزرگ کشور را تشکیل می‌دهد و در کل، مناطق کوهستانی، بیابانی و دشتی را در بر می‌گیرد.

دلایل خشک بودن اقلیم استان یزد عبارتند از:

  • قرار گرفتن بر روی کمربند خشک جهانی.
  • فاصله زیاد از دریاهای آزاد عمان و خلیج فارس و همچنین دریاچه‌های داخلی.

باید به این نکته توجه کرد که در آب و هوا و شرایط گرم و خشک، استفاده از داکت اسپلیت و کولر گازی تنها با قابلیت سرمایش، معمولا گزینه مناسب‌تر و کارآمد‌تری است.

راهنمای خرید کولر گازی

ویژگی بهترین کولر گازی برای یزد

با استفاده از راهنمایی‌هایی که ارائه شده است، شما می‌توانید به راحتی ویژگی های کولر گازی مناسب یزد را بدانید و از خرید خود لذت ببرید.

هنگام خرید کولر گازی یا داکت اسپلیت مناسب یزد، چندین عامل مهم وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. از این جمله، نوع کمپرسور کولر گازی است.

کمپرسور های T1 در دمای زیر 40 درجه سانتی گراد عملکرد خوبی دارند و بازدهی بالایی را ارائه می دهند.

با افزایش دما به زیر 59 درجه سانتی گراد، کمپرسور های T3 بازدهی بیشتری ارائه می دهند.

لازم به ذکر است که تا دمای 42 درجه سانتی گراد، همچنان می‌توانید از کمپرسور های T1 استفاده کنید. ما در اینجا بیشترین دمایی را که فقط در زمانی کوتاه اتفاق می افتد، در نظر گرفته‌ایم و میانگین دما را نادیده گرفته‌ایم تا شما بتوانید خرید بهینه‌تری داشته باشید.

بهترین کولر گازی برای یزد

کولر گازی مناسب شهر یزد

کولر گازی دیواری، که به صورت کامل روی دیوار نصب می‌ شود، با استفاده از کمپرسورهای روتاری T3 و T1، پیستونی T3 و در برخی موارد محدود، اسکرال T3 تولید می ‌شود. برای استان یزد، کولر گازی دیواری با کمپرسور روتاری T3 یا کولر گازی با کمپرسور اسکرال و در برخی موارد، کولر گازی با کمپرسور پیستونی T3 می تواند گزینه مناسبی برای نصب باشد.

ظرفیت مناسب کولر گازی برای یزد

به دلیل اینکه کولر های گازی دارای ظرفیت های متفاوتی هستند، برای انتخاب کولر گازی مناسب یزد با ظرفیت متفاوت، می توانید برای هر متراژ آزادانه انتخاب داشته باشید.

کولر گازی ایستاده، که واضح است بصورت عمودی نصب می‌شود، از کمپرسور های اسکرال T3 و روتاری T3 استفاده می کند. شما، مردم عزیز استان یزد، می توانید برای مکان هایی مانند مراکز تجاری، فروشگاه های بزرگ، رستوران ها، مساجد و حسینیه ها از این نوع کولر گازی ایستاده استفاده کنید.

کولر گازی پنجره ای، که درون پنجره نصب می شود، به سادگی و بدون نیاز به حضور نصاب قابل نصب است. این نوع کولر گازی معمولاً از کمپرسور های روتاری T3 و پیستونی T3  استفاده می کند.

کولز گازی پرتابل چیست؟

کولر گازی پرتابل، که بر روی پایه های چرخ دار قرار دارد، قابل حمل و نقل است و معمولاً در اتاق های سرور استفاده می شود. این نوع کولر گازی از کمپرسور های روتاری T1 و T3 استفاده می کند و می تواند برای استان یزد مناسب باشد.

برای انتخاب یک کولر گازی با ظرفیت مناسب برحسب متراژ باید به ازای هر متر برای طبقات وسط ۴۰۰-۶۰۰ Btu/h و طبقه‌ی آخر ۶۰۰-۸۰۰ Btu/h در نظر داشته باشید. برای نمونه برای یک اتاق ۱۲ متری واقع در طبقات آخر به یک کولر گازی با ظرفیت ۹۰۰۰ نیاز است.

نتیجه گیری

انتخاب کولر گازی مناسب برای آب و هوای گرم و خشک مانند یزد می تواند چالش برانگیز باشد. با توجه به نوع کمپرسور، ظرفیت و نوع نصب، می توانید کولر گازی مناسب خود را انتخاب کنید. کولرهای گازی دیواری، ایستاده، پنجره ای، پرتابل و داکت اسپلیت هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. با توجه به نیازها و شرایط خاص خود، می توانید بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید.