طریقه تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی

در این مقاله از نمایندگی جنرال گلد قصد داریم شما را در تشخیص کولرگازی اورجینال و فیک راهنمایی کنیم و تمام ترفندهای افراد سودجو را به شما بگیم تا برای خرید کولرگازی با اطلاعات کامل اقدام کنید.

راهنمای خرید کولر گازی اصل

طریقه تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی با توجه به افزایش روز افزون برندهای مختلف و قیمت‌های متنوع برای مصرف‌ کنندگان یک چالش شده است. در سال‌های اخیر افزایش دما در کشور باعث شده که خرید کولر گازی هم بیشتر شود. و در این حین افراد سودجو کولر گازی‌های فیک را با ترفندهای خاص مثل تغییر برچسب، لوگو، تغییر در ظاهر، جابجایی ظرفیت، بجای برندهای معتبر را برای به دست آوردن پول هنگفت به فروش می‌رسانند.

مشتریان با توجه به کیفیت برند معتبر و بی خبر از همه جا اقدام به خرید کولر گازی تقلبی از این سودجویان کرده و نه تنها از لحاظ مالی ضرر کرده باید شاهد تعمیرات و تعویض قطعات بی‌کیفیت باشند. مشتریان این را بدانند که برای راهنمای خرید کولر گازی اصل و اینکه کدام کولر گازی تقلبی ندارد به نمایندگی‌های کولرگازی در شهر محل سکونت مراجعه کرده تا با خیال راحت اقدام به خرید کنند. بدون اینکه در دام افراد سودجو بیفتند. 

تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی

 

معیارهای تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی

طریقه تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی به یک چالش برای خانواده‌های ایرانی تبدیل شده است. این روزها با توجه به افزایش دمای کره زمین مخصوصا در کشور ما نیاز روزافزون به سیستم خنک کننده به یکی از نیازهای ضروری تبدیل شده است. الان  نیمی هموطنان ما این سیستم خنک کننده را در منزل خود دارند. از این رو لازم است که معیار‌های شناسایی کولر گازی اصل را از تقلبی بودن بیاموزند. از جمله این معیار‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

عدم ارائه خدمات پس از فروش

کسانی که از مراکز غیر معتبر خرید می‌کنند هیچگونه خدماتی از سوی فروشندگان دریافت نمی‌کنند. چه بسا افرادی از این مراکز خرید کردند پس از مدتی که کولر گازی دچار مشکل فنی شده کسی مسئولیت و پشتیبانی را بر عهده نگرفته در این میان فقط خریدار دچار ضرر و زیان شده است که هیچ، پس از مدتی کولر گازی هم بلا استفاده می‌شود و دیگر نمی‌توان از آن استفاده کرد. اما خرید کولر گازی داکت اسپلیت و انواع دیگر کولر گازی از نمایندگی‌های معتبر، خدمات پس از فروش مثل تعمیر و تعویض قطعات و لوازم یدکی کولرگازی را به عهده می‌گیرند. 

عدم گارانتی

یکی دیگر از معیارهای شناسایی کولر گازی اصل وجود گارانتی است. کسانی که قصد خرید کولر گازی اصل را دارند. باید در هنگام خرید از فروشنده گارانتی با مهر فروشگاه تحویل بگیرند. اگر فروشنده در ندادن گارانتی تعلل یا به بعد موکول کرد بدانید که کولر گازی فیک بود و از خرید جلوگیری کنید. اما برای خرید کولر گازی پرتابل، ایستاده یا هر مدل دیگر از نمایندگی‌های معتبر در همان لحظه کارت گارانتی با مهر نمایندگی را تحویل می‌گیرید. 

کمپرسور بی‌کیفیت

یکی دیگر از طریقه شناسایی کولر گازی تقلبی از اصل، کمپرسور 18000 به جای 24000 است. که در هنگام استفاده با افت میزان انرژی همراه خواهد بود. اگر برای شما سوال شده که کمپرسور کولر گازی چیست؟ می‌توانید با مطالعه مقاله ای که قبل‌تر نوشتیم جواب سوالتان را پیدا کنید. 

برچسب فنی یا پلاک

این برچسب مشخصات کولر گازی را به شما می‌دهد که از چه وسایل و قطعات تشکیل شده است در مورد عملکرد سیستم، ولتاژ مناسب، شماره سریال، نوع گاز کمپرسور، این اطلاعات بسیار مهم بوده و خرید شما را راحت و امن کرده است.

به عنوان مثال این عکس برچسب فنی کولر گازی دیواری جنرال گلد است.

برچسی فنی کولر گازی ایستاده جنرال گلد

استفاده از گاز R22 در نوع تقلبی

یکی دیگر از معیارهای شناسایی کولر گازی اصل استفاده از گاز R410 در نوع اصلی آن است. در کولر گازی تقلبی از گاز R22 استفاده می‌شود که در هنگام خرید به این نکات توجه کنید.

برد الکترونیکی پنل خارجی

برد الکترونیکی کولرهای گازی فیک از بردهای معمولی تشکیل شده است در صورتی که کولر گازی اصلی دارای بردهای با کیفیت و بزرگ تشکیل شده است.

حک برند روی موتور کولر تقلبی

در کولر گازی اصل هیچ گاه روی موتور نام برند را حک نمی‌کنند. این کار فقط در کولر گازی‌های تقلبی نام برند معروف را روی موتور حک می‌کنند.سودجویان از ناآگاهی افراد سوء استفاده کرده با این کار کولر گازی تقلبی را به فروش می‌رسانند.

اگر قصد خرید کولر گازی را دارید طریقه تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی با توجه به نکات گفته شده فرا گیرید. انقدر سودجویان در کار خود  حرفه‌ای عمل میکنند که گاهی کولرگازی اصل با تقلبی تشخیص داده نمی‌شود. برای این منظور لازم است که معیارهای شناسایی کولر گازی اصل را یاد بگیرید تا میزان هزینه‌ای که میکنید هدر نرود. یا می‌توانید از نمایندگی کولر گازی شهرستان محل سکونت خود جهت مشاوره یاری بخواهید.